Sunday, June 19, 2011

Nubar 2010- Sally Hansen hidden treasure dupe

Hey!

As you all know I really like nail polishes, so I have been keeping my eye on sally hansen hidden treasure for a while. Unfortunately it is one nail polish that is really hard to find and when I found it on ebay it cost around 20$ and I found it a little bit expensive. So I started to search for cheaper alternatives and found Nubar limited edition nail polish called 2010. It is a clear polish with iridescent flakies. Mostly I see yellow-gold-red tones of the flakies, but on black nail polish it shows the colder part of the spectrum too. I had to pay 11$ with shipping for my Nubar nail polish, which is quite reasonable price. I really love special effects top coats, because they are easy way to spice up your manicure.  I have read that Nubar contains even more flakies so you'll just need one coat for the same effect that you get with 2 coats of Sally Hansen nail polish.
I don't want to post other's photos, so I just link you to their blogposts.
I do not own the sally hansen hidden treasure, but you can see a real good comparison picture here: http://www.alllacqueredup.com
Another great post about Nubar 2010: http://www.temptalia.com/

My next post is going to be a nail design using this polish- hahaa really crappy and quite lousy, because I have not done any proper nail art for almost 6 months now- I have lost my skills. Hope you forgive me! ;)


So here are my photos and swatches:





In Estonian:
Nagu te kõik teate olen ma ka nö küünemaniakk- ei ma ei kavatsegi mingit geelküünte jampsi õppima minna. Teengi ainult enda lõbuks ja ainult endale ja olen sellega rahul. :D Igatahes, olen tükk aega silma peal hoidnud sally hanseni toonil nimega hidden treasure, mis on põhimõtteliselt pealislakk helbekestega, mis peegeledavad eri nurkade alt erinevaid värve. Otsisin selle laki ka ebayst välja, kuid 20$ ei ole ma nõus laki eest välja käima. Leidsin natuke odavama alternatiivi- Nubari 10.sünnipäeva puhul anti välja lakk nimega 2010. Tellisin ka selle ebayst ja maksma läks ta 11$ koos saatmisega. Minu meelest väga kena lakk, mis tõeliselt "ellu ärkab" just tumedate toonide peal. Heledamat tooni laki peal justkui kiirgab ta soojemat osa värvispektrist ehk kuldseid-kollaseid-punakaid toone. Muidu väga kena lakk, aga kuivab ikka väga kaua. 
Lähipäevil üritan postitada ka ühe maniküüri pildi, kus olen antud lakki kasutanud. Hoiatan juba ette ära, et tuleb paljude arvates lohakas töö, aga ma pole mitu kuud ju küüntega teinud midagi ja käsi on natuke roostes. 
Loodan, et lakk meeldib ja vast saate siit uusi ideid, mida proovida!

Thank you for reading!
Liz

2 comments:

  1. Lahe lakk :) See on mul just küüntel oranzhi peal.

    ReplyDelete
  2. Minu meelest on samasugune lakk ka GOSH'il, peaks maksma midagi 7 euro kanti.

    ReplyDelete