FOTD: Classic smokey eyes

Sunday, June 17, 2012

Hey, beauties!

Here  is my version of classic smokey eyes, another home-alone-and-bored-look. :D If you follow me on facebook, then you might have already seen this look. Now I am letting you know what I used to achieve this.. 


Le product list:
EYES:
MUS tinted eyeshadow primer
Dark gray: Glitz from Oh so special palette by sleek
On the lower lid: mixture of Gauteu from Oh so special palette by sleek and light golden champagne color from NYX smokey eyes palette
For blending: silvery shades from NYX smokey eyes palette (just blend the lower part of dar gray color, upper line will be blended when you apply browbone highlight ;) )
Eyeliner is Avon Supershock in black: on the lower waterline and on top lashline
Secure and smudge the liner with an angled brush and black matte eyeshadow (I used Noir from oh so special palette)
Matte highlight is Bouquet toss from Too Faced Romantic eye palette
Mascara: Show me volume by GOSH (I have used it for 
LIPS: 
ELF studio matte lip color in coral + NYX mega shine lipgloss in smokey look
FACE: 
Foundation is Avon Ideal flawless
Blush is Milani Baked blush in Luminoso and ELF mineral blush in coral
EYEBROWS
filled in with NYX brow kit in blonde

Thank you for reading!

Hei, kaunitarid! 
Seda look'i on mu facebooki jälgijad juba ehk näinud - järjekordne olin üksi kodus ja mul oli igav look. Klubides ma ei käi, nii et mul poleks sellega "päriselt" vist kuskile minnagi. Toodete nimekirja ma ümber tõlkima ei hakka, aga ütlen nii palju, et mul on väga raske piirduda ühe paletiga, seega kasutasin jälle  mitut :D Tegelikult selle tegemine on lihtsam kui teile tunduda võib, nii et soovitan proovida ja andke teada kuidas läks! Värvid ei pea kunagi TÄPSELT samad olema, kasutage neid, mis teil juba olemas on - poodi pole vaja tormata. ;) Kes rohkem draamat tahab, võib loomulikult kasutada ka kunstripsmeid - hehee kord tuleb ka päev kui mina nende paigaldamisega hakkama saan. :D
Aitäh, et lugesite! 

You Might Also Like

5 comments

  1. Üks minu lemmik-look'e sinult! :)

    ReplyDelete
  2. Sobib sulle hästi minu meelest:) Võta julgus kokku ja mine mõnele peole, arvan et saad palju komplimente :)

    http://everythingbyeve.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. minu maitse, ilus :)

    ReplyDelete
  4. vau! parim meik, mida siin sinult näinud olen. harjutamine tõesti teeb meistriks! super!

    ReplyDelete
  5. Gooooorgeus green eyes!!!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Like us on Facebook

Flickr Images