Sponsored posts

Friday, December 05, 2014

Hei, kaunitarid!

Kuidas teie suhtute postitustesse, mille puhul on kohe algusest peale aru saada, et tegu on (varjatud) reklaamiga? Kas sponsoreeritud postitused üldiselt äratavad rohkem usaldust või kutsuvad asju endalegi ostma või on sellel pigem vastupidine efekt? Kas õige on kirjutada ainult asjast siis, kui see meeldib või peaks ära mainima, kui toode ei sobinud?
Olles päris kaua blogimaailmas nn insider olnud, tahaksin täna kirja panna oma ausa ja avatud arvamuse.

Rändom talvepilt 2014a jaanuarist. (ma ei leidnud midagi andekat siia, mis oleks teemaga seotud) :D Närvide rahustamiseks hea, ma arvan :D

Esiteks, lugejana ma hindan seda, kui blogi ei koosne ainult lemmikute postitustest või arvustustest nende toodete kohta, mis on PR-firmadelt saadud. Vahel on tõesti madalseis ja tekib tahtmine kõigist pakkumistest kinni haarata, kuid kuskile tuleb tõmmata piir ja aegajalt siiski ka uusi teemasid ise välja mõelda. 

Teiseks, miks üldse alustada blogimist- eesmärgiks ei tohiks olla asjade saamine. Pigem peaks kirjutama asjast, mis sind tõesti tõesti huvitab. Väga inetu on kuulda erinevate firmade PR esindajatelt, kuidas järjest rohkem nende poole pöördutakse toodete tasuta saamise eesmärgil. Blogijaid on palju, konkurents on tihe ja järjest raskem on millegi poolest silma paista. Esimene samm firma poole pöördudes on ikkagi see, et kas sa oled oma aega ja raha juba eelnevalt neisse investeerinud või mitte, kas firmale meeldib üldse sinu arvustamise stiil või on su pildid udused ja tekst väheinformatiivne. Mõelge enne kui küsite! 

Kolmandaks, PR- firmad saadavad oma tooteid vahel liiga paljudele inimestele proovimiseks- küll keegi ikka midagigi kirjutab eesmärgil vist... aga olgem ausad, kui mitut samast šampoonist-palsamist-deodorandist kirjutatud postitust te lugeda viitsite. Vb siis loete mitut, kui tõesti nende kõigi blogijate arvamus teid huvitab. Siinkohal aktiivsemad erinevate ilublogijate lugejad said vist aru, et ma vihjasin sellesügisesele Dove´i ja Timotei lainele blogides.. Ärge nüüd arvake, et mind krõvale jäeti- ma lihtsalt ei vajanud hetkel selle tootegrupi tooteid ning blogin enda arvates vähemalt liiga harva, et nö "tasuta lõunaid saada".

Neljandaks, hindan väga ausa arvamusega tootearvustusi- kõik tooted ei saagi alati meeldida, kuid ka need väärivad ju eraldi tähelepanu. Blogis ei peaks kirjutama ainult lemmikutest...

Viiendaks, mulle väga meeldiks, kui Eesti seadusandlus ka internetireklaami kuidagi rohkem reguleeriks. Hetkel ei ole Eesti blogidel mingit kohustust postituses mainida kuidas antud toode nendeni jõudis- enamasti mina olen seda siiski teinud. 

Ootan väga teie arvamust antud teemal. 
Siiani olen enda blogi üsna reklaamivaba hoidnud- koostööd teen hetkel The Body shopiga, varasemalt olen saanud tooteid ka Loreal´ilt, maybelline´ilt, make up store´ilt, allorganic.ee´lt  - nendega on koostöö kestnud kauem kui 1 toode/kampaania. 

Muud juttu: kas teid väga häiriks kui ma muudaks oma ilupesa ka veidi koduteemalisemaks  (seoses oma kodu soetamisega) või jagaksin mõnda retsepti?

Aitäh, et lugesite!

You Might Also Like

16 comments

  1. Minul poleks küll midagi koduteemaliste postituste ega retseptide vastu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selge, võtan sinu soove arvesse! :)

      Delete
  2. Mina võtan ka vastu vaid tooteid, mida tõesti proovida tahaks. Kuigi peab tunnistama, et väga tihti mulle misagi ei saadeta :D Ise pole midagi kuskilt küsinud, kui keegi mind avastab, las pakub ise. Arvamuse panen kirja ausalt, mitte kallutatult. Nt viimati mulle ei avaldanud muljet Placent Activ seerum, mida paljud kiidavad.

    Viimasele küsimusele vastan jahh!! Veidi iluvälist särtsu kulub alati marjaks, vähemalt mulle nii meeldiks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Placent Activ´i sarja prooviks vist isegi ära, sest viimased paar kuud olen olnud hädas liigse juuste väljalangemisega- võimalik, et tegu on lihtsalt tavapärase juuste elutsükli faasiga, aga leppida ma sellega siiski ei suuda. :) Kuigi sõnaga platsenta seostub mul palju muudki :D

      Katsun siis ennast koduteemadel kokku võtta- hetkel olen küll interjööri kujundamise alal täielik võhik aga tahaks ikka omanäolise kodu luua. :)

      Delete
  3. Mina olen näiteks hoobilt positiivsemalt meelestatud, kui youtuber või blogija kohe algul ütleb otse, et toode saadeti mulle tasuta testimiseks. Üks youtuber, keda jälgin, ütles isegi mingis videos, et tal on vaatajatele ka sooduskupong, mille kasutamisel teenib tema iga ostu pealt 10%. Selline otsekohesus meeldib mulle väga ja muudab inimese otsekohe minu silmis kuidagi palju usaldusväärsemaks :)

    Ja väga hea meelega loeks ka muust peale iluteemade! :)

    ReplyDelete
  4. Mulle õnneks/kahjuks midagi ei saadeta, et ma ei oska öelda, millised minu postitused siis oleksid. Aga ma arvan, et seda Dove ja Timotei kräppi ma vastu ei võtaks, kuna ma ei paneks seda eriti hea meelega enda keha pihta/juustesse. Meigiga oleks teine teema :) sest meiki ma reaalselt kasutaks ja oskaks ka midagi selle kohta kommenteerida. Agajah, see sponsurluse mangumine on küll nõme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma üldiselt eelistan ka meigitooteid arvustada, kuna efekt on kohe näha ja kaksikute tähtkujule on omane ju kannatamatus, eks see lööb blogides ka välja, tahaks kohe ju tulemust :D

      Delete
  5. Oma eelmisele kommentaarile veel mõtteks juurde, et kui ma kasvõi enda seisukohalt mõtlen.. kui oleksin blogija ja kui mulle ilusa kirjakese ja lipsuga karbi sees midagi saadetakse, oleksin meeletult tänulik ja isegi kui toode on täielik saast, ei taha ma väga ju blogisse kirjutada, et aitäh sellele ja sellele firmale kingituste eest aga see kreem on kohutav ja ma ei soovita seda kellelegi. Nii et ma arvan, et isegi kui saadetud toode väärib blogija silmis kohta prügikastis, ei kirjutata sellest nii otse ja ausalt (juba alateadlikult) kui näiteks ise soetatud toote puhul. Muidugi see on vaid minu arvamus ja ei kehti loomulikult kõigi ega kõige kohta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma üritan negatiivses ka positiivset näha- okei,mõni asi on tõesti päris päris halb aga nahahooldus/juuksehooldus on nt sellised valdkonnad, kus ühele mittesobinud asi võib teisele kasutajale ju väga meeldida :) Ühesõnaga minu jaoks oleneb konkreetsest tootest, kas seda üldse soovitada või mitte.

      Delete
  6. Pole küll blogimisest, aga eks see kõik suhteliselt samasse patta käib. Hiljuti tekkis YouTube'i uus reegel, et kui on tegu sponsoreeritud videoga, siis tuleb video lõppu kirjutada ad (ehk siis advertisement). Või vähemalt mina sellest nii aru sain. Ja olin väga negatiivselt üllatunud kui suur osa videotest moodustavad ikkagi reklaamid. Ma saan aru, et paljudel on videote tegemine nende igapäevatöö jne, aga kas midagi enam nende enda peast ka tuleb? Kui ma isiklikult videosid teeks, ei tahaks küll muutuda mingiks vahendiks tootjate ja klientide vahel, kes asju lihtsalt reklaamiks..

    Tegelikult ei ole selle vastu midagi, et blogijad tasuta asju saavad ja nendest kirjutavad, nii kaua kuni kõik ausaks jääb muidugi. Nii saabki lugeda erinevatest asjadest, mida blogija ise võib-olla poleks ostnudki jne. Kui midagi häirib, siis see, kui keegi kirjutab, et oli sellest ja sellest väga huvitatud jne, võttis firmaga ühendust ja olidki valmis koostööd tegema! Tekib küsimus, et kui tõesti nii suur huvi oli, siis miks ei võiks seda ise osta? Ehk jah, tasuta asjade küsimine on mulle natuke vastu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Youtube on tegelikult tõesti üsna kallutatud.. ja leidub ka varjatud reklaami blogipostitustest, nt annab reklaami ära peita lemmikute või hetke soovide postitustesse- olen seda ka Eesti blogijate seas märganud.

      Delete
  7. Sul on hästi tore blogi, kuna oled aus ja arstina on sul ka teadmisi keemiast ja seega suudad pakkuda infot koostisainete kohta. Usun, et sul võiks olla pigem oma nišš - veidi tundmatumad brändid ja miks mitte apteegikosmeetika? - väljaspool tasuta träni arvustamist. (Eriti piinlikud on praegu ilublogijate kiidulaulud Daniel Wellingtoni kelladele, mida nad tasuta saavad). Ja kodu- ja muud postitused on ka alati teretulnud. Sa kirjutad teistest ilublogijatest erinevalt väga asjalikult ja arukalt, nii et mõjud usaldusväärselt. Sa pole äraostetav, mis on suur pluss. Teiste ilublogijate puhul on alati tunne, et niipea, kui nad midagi tasuta saavad, siis ka kiitvalt kirjutavad. Edu sulle ja ootan väga uusi postitusi mistahes vallast!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi suur suur aitäh! :) Täna juba teine kord kui arstiks olemine kasuks tuleb... Apteegikosmeetika on hetkel minu jaoks üsna igav ja tegelikult üsna keemiat täis- väga väga paljud nahahooldustooted sisaldavad nt parafiini, mida ma tegelikult eelistan mitte kasutada. Minu jaoks palju põnevam valdkond kindlasti on looduskosmeetika- selle jaoks olen avastanud enda jaoks iherb.com netipoe ja kindlasti plaanin sealt järgmise aasta alguses jälle midagi tellida.
      Katsun su ootuseid ka muude toodete/teemade vallas täita!

      Delete
  8. Kuigi mul on lihtne ja anonüümne hobiblogi, siis viimasel ajal on minugi poole pöörduma hakatud. Olen ka paaril korral keeldunud (teadsin, et pakutav mulle nagunii ei sobi), ühel korral jäi kirjavahetus pakkuja poolt poolikuks ning kolmel korral olen pakutava vastu võtnud. Ma olen andnud pakkujatele teada, et kui mulle midagi ka saadetakse, siis ma ei võta sellega endale automaatselt kohustust kiitvat või üldse mingit blogipostitust kirjutada. See on pakkujatele sobinud. Kui olen tasuta testimiseks saadud tootest kirjutanud, siis olen selle,kes ja miks saatis, ka postituses ära märgitud.

    Kellegi poole või kuhugi pöördumine millegi saamiseks on minu isiku ja loomusega vastuolus. Seda ei teeks iial.

    Viimasele küsimusele vastuseks: ikka lisa teemasid, mis rohkem mõttes ja südamel. Ma ise küll suur sisekujundus- ja kokandushuviline MUIDU ei ole, aga elu on muidugi selline, et ma nendest teemadest igapäevaelus kohe üldse ei pääse.:P Küll mina ka loen. Ikka kirjuta blogis sellest, mis Sulle meeldib!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma olen 100% sinu suhtumisega nõus :)

      Aitäh sulle!
      Hoian ka sinu blogil silma peal- mulle meeldib su kirjutamise stiil! :)

      Delete

Powered by Blogger.

Like us on Facebook

Flickr Images