Monday, June 20, 2016

Käsitöö heategevuseks

Hei!

Mõtlesin, et jagan teiega ühte heategevuslikku üritust, mille raames saavad Tallinnas ja Tartus sündinud enneaegsed beebid haiglas viibides endale ühe armsa kaisulooma. 
Millega ikka kodus olev titemamma tegeleb kui laps magab, eksole :D Ofc on toad korras ja pesu ning nõud pestud ja meest ootab koju tulles soe toit. Okei, süüa ma tõesti iga kord teha ei jõua ja kodu läheb ka natuke rohkem sassi, kui ilm on ilus ja tekib tahtmine 15 km jalutada. :D 
Aga kui ilm on koledam, siis heegeldan. Jube, kuidas mulle on mänguloomade heegeldamine meeldima hakanud. Pange tähele, ma heegeldasin viimati põhikooli alguses!!!! 
Kohe kui üks projekt valmis, siis otsin uut. Enda põnnile olen heegeldanud kaisumõmmi (lilleliisi õpetuse järgi), lamba (lamba aasta kutt ju!, õpetus siit) ja sõbranna pojale samuti lamba. Põnnile heegeldasin veel 2 draakonit (õpetus siit), mille kõhtu peitsin üllatusmuna plastikosa sisse pandud tatra - kõriseb mõnusasti kui põnn sellega vehib. Heegeldamiste juures ei meeldi mulle vaid asjade kokkuõmblemine - teeks diili, ma heegeldan ja keegi paneb mänguloomad kokku mu eest? :) 

Aga tagasi projekti juurde: tähtaeg on 1.september, kuigi ma sain aru, et lõplik plaan on kingitus haiglatele üle anda siiski enneaegselt sündinud laste päeval 17.novembril. 
Miks just kaheksajalad: kaheksajalg on mõnusalt pisike - mahub kuvöösi ning tema kombitsad meenutavad liiga vara siia ilma sündinud beebidele emaüsas veedetud aega - nagu nabanöörid :) Rohkem infot ja kaheksajalgade heegeldamise õpetuse leiab siit.

Mul on juba 7 kaheksajalga ootamas omale nägu pähe ehk vaid viimistlemise küsimus :) 
Tööle on erinõuded, kuna väiksekesed on väga haavatavad. Ehk siis nakkuste vältimiseks peaks loomakesed olema heegeldatud lõngast, mida tohib 60 kraadi juures pesta. Samuti ei tohi täidis läbi sinu heegelduse välja tungida, kuna ebemed võivad enneaegsete kopse kahjustada - selle jaoks võib ära kasutada vanad nailonsukad... midagi ei pääse siis välja :)

Mina kasutasin heegeldamiseks Alize Bahar Batik lõngasid, mida on saadaval nii ühe- kui ka mitmevärvilisena. 2 tokist lõngast saab u 7,5 kaheksajalga, kui teed tegelikult ÜHEKSAjalgu :P Ühe toki hind oli 3,9 eurot ja pdajatäidet saab Abakhanist sentide eest, heegelnõelad tellisin aliexpressist (nüüd on mul neid IGAS suuruses!!! ) :D Kui sul kodus sobivat lõnga juba on, siis on kulutused muidugi veel väiksemad. 

Ka ühele natuke vanemale beebile meeldib kaheksajalgadega mängida  Enne enneaegsetele üleandmist lähevad nad pesumasinasse, senikaua võib põnn neid suhu toppida kui heaks arvab. 
Pilt eilsest 8-kuu fotosessioonist (pildistan teda iga kuu heegeldatu kaisumõmmi ja täheklotsidega. Õnneks ta kardab kaamerat, nii et on nõus veel paar minutit selili olema - nii saab mõmmiga võrreldes tema kasvamist hästi näha). 

Varem heegeldatud sõbrakesed. 

Aitäh, et lugesite ja osalege kindlasti!!

2 comments:

  1. Sul tuleb heegeldamine imeliselt hästi välja. Lisaks nii vahva, et teed pisikestele armsaid kaheksajalgu. Aga jah, tean isegi, kui nakkav on igasugune käsitöö, kui mul ainult püsivust oleks rohkem. :D Tavaliselt heegeldan mõned nädalad järjest nagu hull ja siis järgmine kord heegeldan poole aasta pärast. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! :)

      Mul on see käsitöö tuhin peal juba raseduse keskpaigast, kui alustasin põnnile teki kudumist. Dekreedis olles õmblesin voodipesusid ja piimalappe ning heegeldasin. Ja noh, nüüd on heegeldamine jäänud, sest seda saab nokitseda samal ajal mõnda seriaali vaadates. :)

      Delete