Arvustus: Hartan Topline X lapsevanker

Sunday, December 18, 2016

Hei, kaunitarid!

Kunagi raseduse lõpus paluti mul teha postitus oma vankrivalikust, nüüdseks on küll põnn juba 1a2k vana, aga oma arvamust võin ju siiski teiega jagada. Ütlen, et vankrimaailm on kirju ja valikut esmakordse emana teha üsna keeruline. Vankritel on väga palju erinevaid funktsioone ning hinnad on seinast-seina. 
Vankri ostmise hetkel ei olnud ma veel ära otsustanud, kas saame 1 või 2 last järjest (nüüdseks otsus enne residentuur ära lõpetada ja siis veel 1-2 last saada), seega soovisin pigem uut vankrit. Lisaks ei olnud väljavalitud mudeleid järelturul väga veel saada. 

Minu soovid vankrile olid:
- 2 in 1 komplekt, mida saaksin kasutada nii beebi kui ka väikelapsega ehk siis korv/kookon ja istumisosa.
- sooneutraalne värv
- üleviidav sang
- 4 suurt ratast
- maastikuvõimeline käru (mehel hobiks discgolf st et vanker peaks hakkama saama nii metsateedel, heinamaal jne)
- hind max 1000 eurot, pigem vähem
- ei soovinud nn poolakaid- ei tee kellegi valikut maha kui teile need meeldivad :)

Mis ei olnud nii oluline:
- kaal - elan küll viimasel korrusel, kuid majas on lift, nii et tassima seda ei ole pidanud

Minu jaoks sõelale jäänud firmad, mille hulgast valima hakkasin:
Teutonia, Hartan ja Emmaljunga. 
Neist kolmest kõige odavam uuena oli Hartan ja kuna leidsin ka endale meeldinud värvi, siis saigi see valitud. Vankrit ei ostnud ma Eestist, vaid tellisin mypram.com leheküljelt (hind üle 100 euro soodsam). Probleemid võivad tekkida garantiiga, kuid õnneks pole mul seda siiani vaja olnud. Hartanit müüb näiteks beebimaailm, asub Mustamäe tee 5. Ka mina käisin enne ostu sealseid vankreid uudistamas. 
Vasakul: kombi/hard kandekookoniga, paremal istumisosaga. Kaarvari mõlema puhul sama, kookon käib täislamavas asendisse pandud istumisosa peale.


Komplektis oli: käru raam, istumisosa ja kõva põhjaga kookon ning vihmakile - 669 eur.

Lisaks tellisin:
1.  Päikesesirm koos putukavõrguga (suvel hädavajalik!) 29 eur
2. Vankriratta katted (pole kasutanud siiani :P) 9,9 eur
3. Turvahälli adapterid (sobivad maxi-cosi ja cybexi hällidele- ka pigem kasutasin vähe) 39 eur

Praegu on hind veidi kõrgem, aga link samale mudelile on siin.
Minul on hõbedase raamiga, 4 täiskummist rattaga vankrikomplekt toonis spitze olive.

Vankrikomplekti plussid:
- kvaliteetne: ükski jupp pole veel lagunenud, õmblustest lahti pole. Kasutatud on palju- ma olen suur jalutaja. Enne lapse 6-kuuseks saamist oli 1000 km täis :D Nüüd kui ta vähem magab, siis jalutame vähem... seda ühte une tahaks millegi muu jaoks kasutada. Kangas pole siiani väga pleekinud (peaks olema uv50 kaitsega)
- üleviidav sang + istumisosa saab samuti mõlemat pidi peale panna ühe liigutusega.
- sanga kõrgus lihtsalt reguleeritav- saan mõnusasti jalutada nii mina kui ka minust 20 cm pikem mees.
- 4 suurt ratast täiskummidel- hooldusvaba! (no õlitada ju võiks, aga ma pole seda teinud ja vanker ei krigise kuskilt!) teades, et mu mees on laisk ja ise ma rattakumme pumbata ei viitsi, saigi selline valik tehtud. Õhkrehvid annaks kindlasti veidi pehmema vedrustuse
- jäik raam - tagab hea maastikuvõimekuse, ei logise kuskilt, ei paindu jne. 
- kõigil ratastel on reguleeritavad amordid st et käru ei rapu. Võrreldes õhkratastega poolakatega on ta kindlasti jäigem, kuid mu laps pole kordagi kurtnud. 
- kombikookoni riidest osa kasutatav soojakotina
- käib täislamavasse
- jalatoe pikkust ja nurka saab muuta.
- suur kaarvari, mis on lihtsasti reguleeritav.
- on eemaldatava turvakaarega
- 5-punkti rihmad istumisosal. Hetkel kasutan küll neid nn 3-punkti rihmana ehk siis lapsel on ainult rihmad ümber puusade ja jalgevahel. 
- kokkupanemine on lihtne- keerata mõlemal pool sangal nupukesi ja jalaga vajutada ühele nupule
- kõik tekstiilid on eemaldatavad ja pestavad pesumasinas 30 kraadi juures
- kaubakorv on üsna suur
- piiluaken lapse pea kohal kaarvarju küljes võimaldab vaadata, mis laps teeb
- õhutusava kaarvarju tagaosas palavate ilmade jaoks- kinnitatav krõpsuga kaarvarju ülaosasse. 
Turvahälli ratastena on ta siiski veidi kobakas ja pole viusaalselt kõige kaunim.

Miinused:
- kaal- u 16 kg
- suurus- võtab enda alla keskmise suurusega universaalkerega auto pagasniku (škoda octaviasse mahub üks-kaks spordikotti käru taha veel)
- laius: ei mahu minu kortermaja väiksema lifti ustest sisse, olles 60cm lai (ise mõõdetud, uue 2017a mudeli laius peaks olema 61 cm) 1-2 cm jääb puudu mingi totakate liistude pärast :( 
- pidurinupp, mis on raami küljel, liigub raskelt- minu jaoks
- kaubakorv on riidest ja üsna madalal st et lume-muda jms saab ta mustaks ja võib ulatuda maha, vahel riivab ka äärekivi. 
- piiluaken on krõpsuga- võib lapse üles ajada
- seljatoe nurka võiks olla lihtsam muuta- saab küll ühe käega, aga see kangike käib raskelt veidi
- hartani originaal vihmakile on kilest, mis ajapikku muutub rabedaks ja võib minna katki (külma mõjul)
Hartan iga ilmaga- valisin mõned ilusamad pildid, mis nüüd aasta ja 2 kuud kärutades tehtud said :)
Vasakult alates: Kõrvemaa, Nõmme-Harku Terviserada, Nõmmel sihi tänav, Jõulumäe terviserada.

Kokkuvõttes olen ma siiski oma ostuga üsna rahul, tegu on tõesti kvaliteetse vankriga ja kui su jaoks ei ole suurus ja kaal olulised, siis võiksid siiski kaaluda selle vankri ostu. 

Vankri suuruse tõttu ostsime siiski ühe maastikuvõimelise käru veel, kuid sellest mõnes uues postituses. Loodan, et kellegi oli abi ja kõigile lapseootel lugejatele rahulikku rasedust ja kiiret sünnitust!

Suur aitäh, et lugesite ja kaunist jõuluaega!

You Might Also Like

0 comments

Powered by Blogger.

Like us on Facebook

Flickr Images